Una cinquantena d’alumnes han recollit avui a l’Ajuntament Manacor el permís d’ocupació de via pública per participar al mercat ICAPE de l’IDI. Els estudiants representen 16 grups de Primària i Secundària de 9 centres escolars de Manacor i comarca que durant aquest curs han dut a terme ICAPE. L’acte ha comptat amb la presència de la directora gerent de l’IDI, Núria Hinojosa, i la batlessa de Manacor, Catalina Riera.

El mercat ICAPE de Manacor tendrà lloc el dia 11 de maig a la Plaça Ramon Llull. Aquest mercat ICAPE és l’activitat final que conclou el programa que ja compta amb sis edicions. S’ha de destacar que enguany el mercat de Manacor ha doblat el nombre de paradetes respecte a l’any passat a causa de l’augment de centres escolars participants.

L’objectiu d’ICAPE és impulsar les capacitats emprenedores dels alumnes a través de la creació d’una cooperativa o d’una ONG. Altres municipis que també compten amb el mercat són Palma, Inca, Eivissa i Ciutadella. ICAPE és un programa gestionat per l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial), i impulsat de manera conjunta per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria i la Conselleria d’Educació i Universitat.

Els centres adherits a ICAPE que participaran al mercat de Manacor són La Puresa Manacor, Sant Francesc d’Assís (Manacor), IES Porto Cristo, CEIP Juníper Serra (Petra), CEIP Mestre Guillem Galmés (Sant Llorenç), Col·legi Sant Alfons – Cooperativa Es Lledoner (Felanitx), IES Felanitx, IES Capdepera i IES Damià Huguet (Campos).

Més de 3.000 alumnes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera formen part aquest curs del projecte ICAPE que impulsa les capacitats emprenedores dels estudiants, al mateix temps que treballen els valors i la responsabilitat social. A més, es pretén que els estudiants aprenguin a treballar en equip, prendre decisions  i assumir responsabilitats, a través de la metodologia de treball cooperatiu que es du a terme dins l’aula.

Les escoles s’adhereixen a ICAPE de forma voluntària i durant aquests sis anys de vida la majoria de centres ha repetit l’experiència i fins i tot l’han ampliat a més cursos. De fet, el nombre de grups de Primària i Secundària que han participat enguany s’ha incrementat un 30% respecte el curs anterior.

Durant el curs, els alumnes ICAPE creen i gestionen una cooperativa, en el cas de Primària i Formació Professional, o una ONG, en el cas de Secundària. Passen per totes les etapes de formació d’una empresa: nom i logotip, estatuts, elecció de junta directiva i generació de CIF. Després elaboren productes o organitzen serveis per aconseguir beneficis que els de Secundària donen a un projecte de cooperació proposat per una ONG real. Els més petits inverteixen part dels doblers en una sortida de grup i la resta els cedeixen a una ONG. Les ONG que col·laboren amb ICAPE són Llevant en Marxa, Fundació Campaner, Escola en Pau i Fundació Vicenç Ferrer, S, Ajuda en Acció, Malaria 40 i Formación Senegal. A més, es pretén que els estudiants aprenguin a treballar en equip, prendre decisions  i assumir responsabilitats, a través de la metodologia de treball cooperatiu que es du a terme dins l’aula.

Per tal d’aconseguir vendre tota la producció, l’IDI organitza el mercat ICAPE, on es reuneixen tots els centres participants durant un matí i posen en pràctica tots els coneixements apresos durant el curs. Gràcies al permís municipal aconseguit avui, els alumnes poden vendre els productes elaborats o els serveis que han organitzat. Les escoles s’adhereixen a ICAPE de forma voluntària i durant aquests sis anys de vida la majoria de centres ha repetit l’experiència i fins i tot l’han ampliat a més cursos.