El projecte de bioconstrucció Casa Saludable del Centre Joan Taix, guanyador dels Premis JEP ICAPE

Més d’un centenar d’alumnes de Formació Professional de Grau Superior han presentat aquest matí un total de 15 projectes empresarials durant l’acte de lliurament dels Premis ICAPE. Els estudiants, de vuit centres seleccionats de Mallorca, Menorca i Eivissa, han exposat davant un jurat el plantejament de la seva cooperativa i han mostrat un vídeo elaborat per ells mateixos sobre el projecte empresarial. Finalment, el projecte de bioconstrucció Casa Saludable del CIFP Joan Taix de Sa Pobla ha guanyat aquesta edició dels Premis ICAPE del programa Joves Emprenedors Professionals (JEP). L’alumnat del centre Joan Taix de sa Pobla també ha obtingut el segon premi amb el projecte Tu Mateix Sempre, i els accèssits han estat per als projectes Beewax de l’IES Maria Àngels Cardona de Ciutadella, i Esnap del CIFP Francesc de Borja Moll de Palma. L’acte, que ha tengut lloc a la seu de la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius, ha comptat amb la presència de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, Amanda Fernández, i la directora gerent de l’IDI, Mariona Luis.

Els Premis JEP d’ICAPE són uns guardons que reconeixen els projectes empresarials que creen els estudiants de Formació Professional de Grau Superior que participen a ICAPE, un projecte d’impuls a l’emprenedoria que té com a objectiu entrenar les capacitats emprenedores dels estudiants de Primària, Secundària i Formació Professional, així com introduir-los en el concepte de responsabilitat social. ICAPE està impulsat de manera conjunta per la Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius i la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca, i que coordina l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial).

ICAPE compta amb un programa específic per a cada etapa educativa. Els alumnes de 5è i 6è de Primària participen a Emprendre a la meva Escola (EME), que consisteix en la creació d’una cooperativa. En el cas dels alumnes d’Educació Secundària, ICAPE ha dissenyat Joves Emprenedors Socials (JES), en el qual els alumnes constitueixen i gestionen una ONG. Per a Formació Professional, ICAPE ha dissenyat el programa Joves Emprenedors Associats (JEA) per a FP Bàsica, i Joves Emprenedors Professionals (JEP) per a FP de Grau Mitjà, que s’ha estrenat enguany. Els dos programes de Formació Professional consisteixen en la creació d’un projecte empresarial relacionat amb la seva família professional.

Els Premis ICAPE de JEP tenen la finalitat de promoure i difondre l’economia social entre els estudiants de Formació Professional, així com impulsar la realització d’activitats de foment del cooperativisme. Els guardons estan dotats amb 1.500€ per al projecte guanyador, 700€ per al segon, i 300 euros per als dos accèssits. Els centres que han participat en els Premis ICAPE d’aquest matí han estat CIDE, CIFP Joan Taix, IES Josep Sureda i Blanes, CIFP Francesc de Borja Moll, IES Son Pacs de Mallorca; IES M. Àngels Cardona i IES Josep Miquel Guàrdia de Menorca; i IES sa Blanca Dona d’Eivissa.

Pàgina carregada en 0.1324 segons. IDI versió 3.2.0-dev