Els alumnes d’ICAPE participen en el projecte Bicicletes contra l’Abandonament Escolar

Gràcies a la tasca dels centres escolars que participen en el programa Joves Emprenedors Socials (JES) d’ICAPE, juntament amb la Fundació Vicente Ferrer, es distribuiran bicicletes a la regió índia d’Andhra Pradesh per evitar l’abandonament escolar de joves que viuen lluny de les escoles.

Aquestes bicicletes contribueixen també a reduir la bretxa de gènere a l’educació ja que les nines guanyen en seguretat, salut, integració social i gestió del temps.

A la regió índia d’Andhra Pradesh un 56% dels joves viu a una distància d’entre dos i tres quilòmetres del col·legi més proper, i un 41% ho fa entre set i nou. Aquestes distàncies, sumades a l’escassesa de transport públic, fan que anar al col·legi sigui insegur i que, pel temps invertit per arribar-hi, l’escola deixi de ser prioritària quan s’arriba a Educació Secundària.

A l’Índia rural, una bicicleta és molt més que una estructura de metall propulsada per pedals que avança gràcies a dues rodes. Per a milions de famílies és l’únic mitjà de transport possible i per a moltes altres suposa un luxe el cost del qual no poden assumir. Per a molts nins i nines, una bicicleta és també una beca per seguir estudiant.

La Fundació Vicente Ferrer reparteix, principalment, bicicletes a nines d’entre 12 i 19 anys que donen, d’aquesta forma, continuïtat en els estudis. Així, es redueix l’abandonament escolar femení d’un 40% a un 4%. A la regió d’Anantapur, l’abandonament escolar és molt més alt entre les al·lotes a causa de les exigències domèstiques, els matrimonis precoços, o la falta d’interès per part dels pares i de les pròpies estudiants.

Per aquesta raó, les bicis han transportat altres avantatges importants a les nines. La seguretat és una de les més destacades. El 82% de les joves afirma haver perdut la por als animals que es trobaven de camí a l’escola i als nins que a vegades les molestaven. Per una altra banda, el percentatge de joves que emmalaltien ha disminuït considerablement des que no van a l’escola caminant, especialment durant els calorosos mesos d’estiu. Tot i això, un dels guanys que més valoren és el temps ja que quan retalles el trajecte poden dedicar-se a fer els deures, a jugar o a ajudar a les tasques domèstiques.

Pàgina carregada en 0.1154 segons. IDI versió 3.2.0-dev