Els alumnes de Menorca participaran enguany per primer cop a ICAPE, el programa d’impuls a l’emprenedoria social. Un total de 16 grups d’estudiants procedents de vuit centres escolars de l’illa duran a terme durant tot el curs un projecte per entrenar les capacitats emprenedores dels més joves. ICAPE està impulsat de manera conjunta per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, a través de l’Institut d’Innovació Empresarial (IDI), i la Conselleria d’Educació i Universitat, i ja fa cinc anys que s’aplica a la resta de les Illes Balears. De fet, des de l’IDI s’ha fet un esforç per donar a conèixer el programa a les escoles menorquines per tal que ICAPE sigui una realitat a les quatre illes.

Els centres de Menorca que formaran part d’ICAPE són Francesc de Sales, CC Sant Francesc d’Assís, CEIP Sa Garriga, CEIP Margalida Florit, CEIP Àngel Ruiz i Pablo, IES Josep M. Quadrado, IES M. Àngels Cardona, i IES Pasqual Calbó i Caldés.

Un total de 133 grups alumnes de les Illes Balears de Primària, Secundària i Formació Professional participaran aquest curs a ICAPE, xifra que suposa un increment del 56% respecte de l’any anterior, que va comptar amb 85 grups. Així, al voltant de quatre mil estudiants treballaran les capacitats emprenedores durant el proper curs escolar. L’augment s’ha produït sobretot en la línia de Joves Emprenedors Socials (JES), destinada a estudiants d’Educació Secundària Obligatòria (ESO).

L’objectiu d’ICAPE és impulsar les capacitats emprenedores dels alumnes, al mateix temps que es treballen els valors i la responsabilitat social. A més, es pretén que els estudiants aprenguin a treballar en equip, prendre decisions i assumir responsabilitats, a través de la metodologia de treball cooperatiu que es du a terme dins l’aula.

Un altre dels objectius d’ICAPE és que els alumnes participin activament en el programa i que siguin els protagonistes en totes les etapes de creació de l’empresa i distribució dels productes, per la qual cosa el paper del professor és fer de suport i assessorament. Per aquest motiu, els docents reben formació específica per poder aplicar ICAPE dins l’aula. De fet, els professors de Menorca han assistit aquesta setmana a diversos tallers per familiaritzar-se amb el projecte i dur-lo a terme dins classe.

L’inici de curs escolar ha suposat el començament del programa d’impuls a l’emprenedoria social, ICAPE. Aquesta setmana, tècnics de l’IDI s’han desplaçat a Eivissa per impartir la formació als docents que desenvoluparan el projecte dins l’aula per primer cop. Aquestes jornades formatives continuaran la propera setmana a Mallorca i a Menorca.

Un total de 133 grups alumnes de Primària, Secundària i Formació Professional participaran aquest curs en el programa ICAPE, xifra que suposa un increment del 56% respecte de l’any anterior, que va comptar amb 85 grups. Així, al voltant de quatre mil estudiants de les Balears treballaran les capacitats emprenedores durant el proper curs escolar. L’augment s’ha produït sobretot en la línia de Joves Emprenedors Socials (JES), destinada a estudiants d’Educació Secundària Obligatòria (ESO).

Una vintena d’Agents d’Ocupació i Desenvolupament Local (AODL) han començat avui la formació dels programes EME i JES d’ICAPE, ja que a partir d’aquest curs escolar col·laboraran en el seguiment dels alumnes dels diferents centres escolars apuntats al programa d’impuls a les capacitats emprenedores dels estudiants.

Durant dos dies, els AODL coneixeran tots els detalls de les línies EME (Emprendre a la Meva Escola), programa destinat als estudiants de Primària, i JES (Joves Emprenedors Socials), per als alumnes de Secundària. L’objectiu és que els AODL, com a professionals lligats als seus municipis, puguin cooperar en el seguiment de les escoles d’ICAPE de la seva localitat.

ICAPE és un programa que impulsa les capacitats emprenedores dels estudiants, sempre des d’un vessant social. L’objectiu d’ICAPE és impulsar les capacitats emprenedores dels alumnes, al mateix temps que es treballen els valors i la responsabilitat social. A més, es pretén que els estudiants aprenguin a treballar en equip, prendre decisions  i assumir responsabilitats, a través de la metodologia de treball cooperatiu que es du a terme dins l’aula.

El proper curs el programa d’impuls a l’emprenedoria ICAPE estrena una nova línea destinada a alumnes de Formació Professional de grau mitjà, Joves Emprenedors Professionals (JEP). L’objectiu del programa és que els al•lots tenguin la capacitat suficient per desenvolupar la pròpia iniciativa emprenedora, alhora que incrementen i milloren les competències de lideratge, comunicació i motivació.

Per dur a terme el nou programa, l’IDI ha tret la licitació per elaborar la proposta didàctica i desenvolupar JEP dins l’aula.

Si hi estau interessats, aquí teniu els plecs administratius i els plecs tècnics del concurs.

El termini de presentació d’ofertes finalitza el dia 28 de juny.

ICAPE ja arriba a final de curs. Després de tot un curs junts, aprenent i treballant al mateix temps, és hora de reconèixer-vos la feina feta. Per això, les ONG rebeu els diplomes que acrediten la vostra participació en el projecte d’impuls a l’emprenedoria.

Moltes gràcies i enhorabona per la feina feta!!!