El conseller de Treball, Comerç i Indústria, Iago Negueruela, i el rector de la Universitat de les Illes Balears, Llorenç Huguet, han signat un conveni per executar la càtedra ICAPE, un projecte d’impuls a l’emprenedoria i la generació de nous projectes empresarials. L’acord signat suposa que l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI), com a entitat que coordina i impulsa la implantació de mesures de promoció dels emprenedors, lliurarà a la UIB un total de 26.000 euros per finançar diferents activitats destinades a fomentar l’esperit i la vocació empresarial.

Les accions que es podran subvencionar seran el manteniment del portal web del Club d’Emprenedors de la UIB i la xarxa d’emprenedors universitaris uibempren.org per a la difusió d’activitats de l’ecosistema emprenedor de les Illes Balears; suport, a través de cursos de formació i atenció personalitzada, a emprenedors universitaris per a la creació d’empreses o models de negoci; i les despeses derivades de la participació de l’IDI i la UIB a Global Entrepreneurship Monitor (GEM), la xarxa mundial més important sobre emprenedoria que permetrà disposar de dades fiables i informació sobre iniciativa emprenedora. De fet, s’ha de tenir en compte que les Illes Balears eren la única comunitat autònoma que no formava part d’aquesta xarxa. A més, com a novetat, gràcies al conveni, es duran a terme tallers de foment de l’esperit emprenedor entre els universitaris, tal i com fa l’IDI a altres etapes educatives a través del programa ICAPE.

El conseller Negueruela ha destacat “la col·laboració que hi hagut aquesta legislatura entre la Universitat i la conselleria a través de diferents programes com Joves Qualificats, el Departament d’Orientació d’Estudis, o aquest mateix conveni”. Segons el conseller, “aquesta cooperació és indispensable per millorar les oportunitats laborals dels joves universitaris i aconseguir a la vegada un increment de la productivitat a partir de la incorporació de treballadors qualificats al mercat laboral”.