Més d’un centenar d’alumnes de Formació Professional Bàsica han presentat aquest matí un total de 7 projectes empresarials durant l’acte de lliurament dels Premis ICAPE. Els estudiants, de cinc centres de Mallorca i Eivissa, han exposat davant un jurat el plantejament de la seva cooperativa i han mostrat un vídeo elaborat per ells mateixos sobre el projecte empresarial. El projecte Discover & Move de l’IES Ses Estacions, una cooperativa que organitza activitats d’oci a Mallorca, ha guanyat aquesta edició dels Premis ICAPE del programa Joves Emprenedors Associats (JEA). Els projectes Healthygym del CIDE i CooperAlgarb Cooperativa Jove de l’IES Algarb d’Eivissa han estat els finalistes. L’acte, que ha tengut lloc a la seu de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, ha comptat amb la presència de la directora general de Treball, Economia Social i Salut Laboral, Isabel Castro; la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, Maria Francisca Alorda; i la gerent de l’IDI, Núria Hinojosa.

Els Premis ICAPE són uns guardons que reconeixen els projectes empresarials que creen els estudiants de Formació Professional Bàsica i de Grau Mitjà que participen a ICAPE, un projecte d’impuls a l’emprenedoria que té com a objectiu entrenar les capacitats emprenedores dels estudiants de Primària, Secundària i Formació Professional, així com introduir-los en el concepte de responsabilitat social. ICAPE està impulsat de manera conjunta per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria i la Conselleria d’Educació i Universitat, i que coordina l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial). Al voltant de tres mil alumnes de les Balears participen aquest curs a ICAPE.

ICAPE compta amb un programa específic per a cada etapa educativa. Els alumnes de 5è i 6è de Primària participen a Emprendre a la meva Escola (EME), que consisteix en la creació d’una cooperativa. En el cas dels alumnes d’Educació Secundària, ICAPE ha dissenyat Joves Emprenedors Socials (JES), en el qual els alumnes constitueixen i gestionen una ONG. Per a Formació Professional, ICAPE ha dissenyat el programa Joves Emprenedors Associats (JEA) per a FP Bàsica, i Joves Emprenedors Professionals (JEP) per a FP de Grau Mitjà, que s’ha estrenat enguany. Els dos programes de Formació Professional consisteixen en la creació d’un projecte empresarial relacionat amb la seva família professional.

Els Premis ICAPE de JEA tenen la finalitat de promoure i difondre l’economia social entre els estudiants de Formació Professional, així com impulsar la realització d’activitats de foment del cooperativisme. Els guardons estan dotats amb 2.000€ per al projecte guanyador, i 1.000€ per als dos finalistes. Els centres que han participat en els Premis ICAPE d’aquest matí han estat Sant Felip Neri, IES Ses Estacions i CIDE, de Mallorca; i IES Algarb i IES Balàfia, d’Eivissa.