Una trentena d’alumnes han recollit avui a l’Ajuntament d’Inca el permís d’ocupació de via pública per participar al mercat ICAPE de l’IDI. Els estudiants representen onze grups de Primària i Secundària de sis centres escolars d’Inca, Maria de la Salut, Can Picafort, Marratxí, Pollença i Alcúdia que durant aquest curs han dut a terme ICAPE. L’acte ha comptat amb la presència del batle d’Inca, Virgilio Moreno, i la directora gerent de l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial), Núria Hinojosa.

El mercat ICAPE d’Inca tendrà lloc el dia 10 de maig a la Plaça del Mercat Cobert, i és el primer cop que el municipi acull aquesta iniciativa. De fet, el mercat ICAPE és l’activitat final que conclou el programa que ja compta amb sis edicions. L’objectiu d’ICAPE és impulsar les capacitats emprenedores dels alumnes a través de la creació d’una cooperativa o d’una ONG. Enguany, a causa de l’augment de les escoles de la comarca d’Inca adherides a ICAPE, s’ha decidit organitzar un mercat a la ciutat. Altres municipis que també compten amb el mercat són Palma, Manacor, Ciutadella i Eivissa. ICAPE és un programa impulsat de manera conjunta per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, a través de l’IDI, i la Conselleria d’Educació i Universitat.

Els centres de la comarca adherits a ICAPE són CEIP Llevant d’Inca, CEIP Maria de la Salut, CEIP Vora Mar de Can Picafort, Col·legi Es Liceu de Marratxí, Col·legi Monti-Sion de Pollença, i Col·legi Nostra Senyora de Consolació d’Alcúdia.

Durant el curs, els alumnes ICAPE creen i gestionen una cooperativa, en el cas de Primària i Formació Professional, o una ONG, en el cas de Secundària. Passen per totes les etapes de formació d’una empresa: nom i logotip, estatuts, elecció de junta directiva i generació de CIF. Després elaboren productes o organitzen serveis per aconseguir beneficis que els de Secundària donen a un projecte de cooperació proposat per una ONG real. Els més petits inverteixen part dels doblers en una sortida de grup i la resta els cedeixen a una ONG. Les ONG que col·laboren amb ICAPE són Llevant en Marxa, Fundació Campaner, Escola en Pau i Fundació Vicenç Ferrer, S, Ajuda en Acció, Malaria 40 i Formación Senegal. A més, es pretén que els estudiants aprenguin a treballar en equip, prendre decisions  i assumir responsabilitats, a través de la metodologia de treball cooperatiu que es du a terme dins l’aula.

Per tal d’aconseguir vendre tota la producció, l’IDI organitza el mercat ICAPE, on es reuneixen tots els centres participants durant un matí i posen en pràctica tots els coneixements apresos durant el curs. Gràcies al permís municipal aconseguit avui, els alumnes poden vendre els productes elaborats o els serveis que han organitzat. Les escoles s’adhereixen a ICAPE de forma voluntària i durant aquests sis anys de vida la majoria de centres ha repetit l’experiència i fins i tot l’han ampliat a més cursos.