Més d’un centenar d’alumnes de Formació Professional de Grau Mitjà han presentat aquest matí un total d’11 projectes empresarials durant l’acte de lliurament dels Premis ICAPE. Els estudiants, de tres centres de Mallorca, han exposat davant un jurat el plantejament de la seva cooperativa i han mostrat un vídeo elaborat per ells mateixos sobre el projecte empresarial. Finalment, el projecte Decodeporte dels estudiants de l’IES Son Rullan ha guanyat aquesta edició dels Premis ICAPE del programa Joves Emprenedors Professionals (JEP). Els projectes BeTheMap (IES Son Rullan) i +Sano (CIDE) han estat els finalistes. El conseller de Treball, Comerç i Indústria, Iago Negueruela, ha lliurat els guardons als guanyadors i ha destacat “la gran qualitat dels projectes presentats”. Negueruela ha assegurat que “les cooperatives demostren l’eficàcia d’ICAPE com a impulsor de l’emprenedoria social”. L’acte, que ha tengut lloc a l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears, també ha comptat amb la presència de la directora gerent de l’IDI, Núria Hinojosa.

Els Premis ICAPE són uns guardons que reconeixen els projectes empresarials que creen els estudiants de Formació Professional Bàsica i de Grau Mitjà que participen a ICAPE, un projecte d’impuls a l’emprenedoria que té com a objectiu entrenar les capacitats emprenedores dels estudiants de Primària, Secundària i Formació Professional, així com introduir-los en el concepte de responsabilitat social. ICAPE està impulsat de manera conjunta per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria i la Conselleria d’Educació i Universitat, i que coordina l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial). Al voltant de tres mil alumnes de les Balears participen aquest curs a ICAPE.

Aquests guardons ICAPE de JEP tenen la finalitat de promoure i difondre l’economia social entre els estudiants de Formació Professional, així com impulsar la realització d’activitats de foment del cooperativisme. Els premis estan dotats amb 1.000€ per al projecte guanyador, i 500€ per als dos finalistes. Els centres que han participat en els Premis ICAPE d’aquest matí han estat IES Son Rullan, CIDE i Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears.

Amb aquesta jornada, ICAPE clausura els premis que reconeixen el treball fet durant el curs pels alumnes de Formació Professional. Ara, els protagonistes seran els estudiants de Primària i Secundària que participaran als mercats ICAPE amb les cooperatives i ONG que han creat aquests mesos. Enguany, s’organitzen mercats a Ciutadella, Inca, Manacor, Palma i Eivissa.

ICAPE compta amb un programa específic per a cada etapa educativa. Els alumnes de 5è i 6è de Primària participen a Emprendre a la meva Escola (EME), que consisteix en la creació d’una cooperativa. En el cas dels alumnes d’Educació Secundària, ICAPE ha dissenyat Joves Emprenedors Socials (JES), en el qual els alumnes constitueixen i gestionen una ONG. Per a Formació Professional, ICAPE ha dissenyat el programa Joves Emprenedors Associats (JEA) per a FP Bàsica, i Joves Emprenedors Professionals (JEP) per a FP de Grau Mitjà, que s’ha estrenat enguany. Els dos programes de Formació Professional consisteixen en la creació d’un projecte empresarial relacionat amb la seva família professional.