Al voltant d’un miler d’alumnes d’Educació Primària i Secundària han exposat aquest matí els seus projectes empresarials al mercat ICAPE de Palma. Aquest mercat és l’activitat final del programa d’impuls a l’emprenedoria ICAPE, gestionat per l’IDI (Institut d’Innovació Empresarial) i impulsat de manera conjunta per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria i la Conselleria d’Educació i Universitat.

El mercat ha comptat amb 39 paradetes d’alumnes de 18 centres escolars de Palma, Santa Maria, Inca i Llucmajor que durant aquest curs han dut a terme ICAPE. La presidenta del Govern de les Illes Balears, Francina Armengol, ha visitat els alumnes acompanyada del conseller de Treball, Comerç i Indústria, Iago Negueruela; el conseller d’Educació i Universitat, Martí March; i la directora gerent de l’IDI, Núria Hinojosa.

De fet, el mercat ICAPE és l’activitat final que conclou el programa que ja compta amb sis edicions. L’objectiu d’ICAPE és impulsar les capacitats emprenedores dels alumnes a través de la creació d’una cooperativa (Educació Primària) o d’una ONG (Educació Secundària). Les escoles s’adhereixen a ICAPE de forma voluntària i durant aquests sis anys de vida la majoria de centres ha repetit l’experiència i fins i tot l’han ampliat a més cursos. De fet, el nombre de grups de Primària i Secundària que han participat enguany s’ha incrementat un 30% respecte el curs anterior. En total, són 99 grups d’arreu de les Illes Balears, ja que Menorca s’ha incorporat al programa aquest any. Aquest augment de grups ha provocat que s’hagin ampliat també els mercats. Així, a més de Palma, altres municipis que també han acollit aquesta iniciativa són Inca, Manacor, Ciutadella i Eivissa.

Durant tot el matí a la Plaça Major, els alumnes han posat a la venda productes que han fabricat durant el curs o serveis per aconseguir finançament per a les seves cooperatives i ONG. Els doblers recaptats es destinen a una activitat grupal, en el cas de les cooperatives, o d’un projecte de cooperació a un país en vies de desenvolupament, en el cas de les ONG. A mes, el mercat ICAPE ha coincidit amb la celebració del Dijous Gros a Inca.

Els centres de la comarca adherits a ICAPE i que han participat avui al mercat són Sant Francesc Palma, CEIP Es Pil·larí, Col·legi Pius XII, IES Antoni Maura, Col·legi Santa Magdalena Sofia, La Salle Palma, Col·legi Aula Balear S.Coop., Col·legi Manjon, Col·legi Ntra. Sra. Consolació, CIDE, IES Emili Darder, Col·legi Juan de la Cierva, Col·legi La Porciúncula, IES Francesc de Borja Moll, Col·legi Ramon Llull, IES Santa Maria, La Salle Inca i IES Llucmajor.

Recull de premsa:

Premsa en paper